Taller de Publicitat

Taller de publicitat ‘Neveres per a esquimals’

Els mecanismes de persuasió

ESO i Batxillerat

DURADA: Fins a 540′ (aquest taller té diverses durades i nombres de sessions per adaptar-se a diferents pressupostos. Sol·licita’n el dossier complet a hola@elbombeto.cat per a conèixer tots els detalls.)

Estem tan acostumats a tenir-la al voltant que l’absorbim inconscientment. Vivim com si no hi fos i en canvi condiciona molts aspectes de la nostra vida, però això si, quan en parlem diem que “a nosaltres no ens afecta…”
Perquè hi ha publicitat que ens arriba i publicitat que no? Sabem quin “target” som nosaltres? Som conscients de la quantitat de canals per els quals ens arriba? Quins mètodes tenen els creatius de les agències per fer-nos voler consumir certs productes?
Amb aquest projecte reproduirem el procés creatiu d’un spot de televisió, des de la demanda del client fins a la creació final de l’anunci, per aprendre a veure de manera més crítica la publicitat audiovisual que ens envolta.

Per fer-ho els alumnes s’aniran rotant al llarg de les sessions un producte a vendre, de manera que en acabar tots ells hauran estat clients, creatius, realitzadors i espectadors.

Objectius del taller:

· Conèixer i interioritzar els mecanismes de persuasió emprats en la publicitat.
· Descobrir i utilitzar els mecanismes bàsics del llenguatge cinematogràfic com a eina efectiva.
· Experimentar, des de la identitat, amb la imatge en moviment.
· Potenciar l’expressió corporal.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades

Resultats

Posteriorment al taller s’editaran els resultats en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.